sync audio with render help

Jan 14, 2008 at 3:29am

sync audio with render help

When I record the rendered output, the audio is a little out of sync. Can someone please suggest a way to fix this. Heres the patch.
Thanx

max v2;
#N vpatcher 0 0 1280 894;
#P origin 0 26;
#P toggle 289 643 15 0;
#P window setfont “Sans Serif” 9.;
#P window linecount 1;
#P message 289 668 68 9109513 auto_rotate $1;
#P message 669 562 60 9109513 color 1 0 0 1;
#P message 188 708 29 9109513 reset;
#P newex 562 562 99 9109513 prepend draw_mode;
#P user ubumenu 561 539 68 9109513 0 1 1 0;
#X add points;
#X add lines;
#X add line_strip;
#X add line_loop;
#X add triangles;
#X add tri_strip;
#X add tri_fan;
#X add quads;
#X add quad_strip;
#X add polygon;
#X add tri_grid;
#X prefix_set 0 0 0;
#X pattrmode 1;
#P user ezdac~ 10 4 54 37 0;
#P message 674 284 29 9109513 stop;
#P message 674 259 109 9109513 write 25. jpeg normal;
#P newex 627 258 40 9109513 jit.vcr;
#P window linecount 2;
#P newex 627 185 183 9109513 jit.matrix @usesrcdim 1 @srcdimstart 0 239 @srcdimend 319 0;
#P window linecount 1;
#P message 626 108 125 9109513 reset , glreadpixels vessel;
#P newex 626 135 133 9109513 jit.gl.sketch me @automatic 0;
#P newex 627 162 160 9109513 jit.matrix vessel 4 char 320 240;
#P newex 11 95 65 9109513 t b b b erase;
#P user ubumenu 352 452 60 9109513 0 1 1 0;
#X add pass;
#X add *;
#X add /;
#X add +;
#X add -;
#X add +m;
#X add -m;
#X add %;
#X add min;
#X add max;
#X add abs;
#X add avg;
#X add absdiff;
#X add wrap;
#X add fold;
#X add !pass;
#X add !/;
#X add !-;
#X add !%;
#X add &;
#X add |;
#X add ^;
#X add ~;
#X add >>;
#X add < <;
#X add &&;
#X add ||;
#X add !;
#X add >;
#X add < ;
#X add >=;
#X add < =;
#X add ==;
#X add !=;
#X add >p;
#X add

#X add >=p;
#X add < =p;
#X add ==p;
#X add !=p;
#X add sin;
#X add cos;
#X add tan;
#X add asin;
#X add acos;
#X add atan;
#X add atan2;
#X add sinh;
#X add cosh;
#X add tanh;
#X add asinh;
#X add acosh;
#X add atanh;
#X add exp;
#X add exp2;
#X add ln;
#X add log2;
#X add log10;
#X add hypot;
#X add pow;
#X add sqrt;
#X add ceil;
#X add floor;
#X add round;
#X add trunc;
#X add ignore;
#X prefix_set 0 0 0;
#P message 525 472 32 9109513 getop;
#N vpatcher 427 169 844 380;
#P window setfont “Sans Serif” 9.;
#P newex 60 106 55 9109513 prepend op;
#P user ubumenu 227 61 60 9109513 0 1 1 0;
#X add pass;
#X add *;
#X add /;
#X add +;
#X add -;
#X add +m;
#X add -m;
#X add %;
#X add min;
#X add max;
#X add abs;
#X add avg;
#X add absdiff;
#X add !pass;
#X add !/;
#X add !-;
#X add !%;
#X add &;
#X add |;
#X add ^;
#X add ~;
#X add >>;
#X add < <;
#X add &&;
#X add ||;
#X add !;
#X add >;
#X add < ;
#X add >=;
#X add < =;
#X add ==;
#X add !=;
#X add >p;
#X add

#X add >=p;
#X add < =p;
#X add ==p;
#X add !=p;
#X add sin;
#X add cos;
#X add tan;
#X add asin;
#X add acos;
#X add atan;
#X add atan2;
#X add sinh;
#X add cosh;
#X add tanh;
#X add asinh;
#X add acosh;
#X add atanh;
#X add exp;
#X add exp2;
#X add ln;
#X add log2;
#X add log10;
#X add hypot;
#X add pow;
#X add sqrt;
#X add ceil;
#X add floor;
#X add round;
#X add trunc;
#X add ignore;
#X prefix_set 0 0 0;
#P user ubumenu 163 61 60 9109513 0 1 1 0;
#X add pass;
#X add *;
#X add /;
#X add +;
#X add -;
#X add +m;
#X add -m;
#X add %;
#X add min;
#X add max;
#X add abs;
#X add avg;
#X add absdiff;
#X add !pass;
#X add !/;
#X add !-;
#X add !%;
#X add &;
#X add |;
#X add ^;
#X add ~;
#X add >>;
#X add < <;
#X add &&;
#X add ||;
#X add !;
#X add >;
#X add < ;
#X add >=;
#X add < =;
#X add ==;
#X add !=;
#X add >p;
#X add

#X add >=p;
#X add < =p;
#X add ==p;
#X add !=p;
#X add sin;
#X add cos;
#X add tan;
#X add asin;
#X add acos;
#X add atan;
#X add atan2;
#X add sinh;
#X add cosh;
#X add tanh;
#X add asinh;
#X add acosh;
#X add atanh;
#X add exp;
#X add exp2;
#X add ln;
#X add log2;
#X add log10;
#X add hypot;
#X add pow;
#X add sqrt;
#X add ceil;
#X add floor;
#X add round;
#X add trunc;
#X add ignore;
#X prefix_set 0 0 0;
#P outlet 60 126 15 0;
#P user ubumenu 99 61 60 9109513 0 1 1 0;
#X add pass;
#X add *;
#X add /;
#X add +;
#X add -;
#X add +m;
#X add -m;
#X add %;
#X add min;
#X add max;
#X add abs;
#X add avg;
#X add absdiff;
#X add !pass;
#X add !/;
#X add !-;
#X add !%;
#X add &;
#X add |;
#X add ^;
#X add ~;
#X add >>;
#X add < <;
#X add &&;
#X add ||;
#X add !;
#X add >;
#X add < ;
#X add >=;
#X add < =;
#X add ==;
#X add !=;
#X add >p;
#X add

#X add >=p;
#X add < =p;
#X add ==p;
#X add !=p;
#X add sin;
#X add cos;
#X add tan;
#X add asin;
#X add acos;
#X add atan;
#X add atan2;
#X add sinh;
#X add cosh;
#X add tanh;
#X add asinh;
#X add acosh;
#X add atanh;
#X add exp;
#X add exp2;
#X add ln;
#X add log2;
#X add log10;
#X add hypot;
#X add pow;
#X add sqrt;
#X add ceil;
#X add floor;
#X add round;
#X add trunc;
#X add ignore;
#X prefix_set 0 0 0;
#P user ubumenu 35 61 60 9109513 0 1 1 0;
#X add pass;
#X add *;
#X add /;
#X add +;
#X add -;
#X add +m;
#X add -m;
#X add %;
#X add min;
#X add max;
#X add abs;
#X add avg;
#X add absdiff;
#X add !pass;
#X add !/;
#X add !-;
#X add !%;
#X add &;
#X add |;
#X add ^;
#X add ~;
#X add >>;
#X add < <;
#X add &&;
#X add ||;
#X add !;
#X add >;
#X add < ;
#X add >=;
#X add < =;
#X add ==;
#X add !=;
#X add >p;
#X add

#X add >=p;
#X add < =p;
#X add ==p;
#X add !=p;
#X add sin;
#X add cos;
#X add tan;
#X add asin;
#X add acos;
#X add atan;
#X add atan2;
#X add sinh;
#X add cosh;
#X add tanh;
#X add asinh;
#X add acosh;
#X add atanh;
#X add exp;
#X add exp2;
#X add ln;
#X add log2;
#X add log10;
#X add hypot;
#X add pow;
#X add sqrt;
#X add ceil;
#X add floor;
#X add round;
#X add trunc;
#X add ignore;
#X prefix_set 0 0 0;
#P newex 60 85 202 9109513 pak * * * *;
#P connect 1 1 0 0;
#P connect 0 0 6 0;
#P connect 6 0 3 0;
#P connect 2 1 0 1;
#P connect 4 1 0 2;
#P connect 5 1 0 3;
#P pop;
#P newobj 461 472 55 9109513 p multi_op;
#P newex 380 472 72 9109513 prepend op;
#P toggle 517 505 15 0;
#P comment 538 503 100 9109513 draw as mesh;
#P toggle 537 539 15 0;
#P toggle 496 539 15 0;
#P newex 455 562 92 9109513 pak poly_mode 0 0;
#P toggle 259 539 15 0;
#P message 259 562 94 9109513 smooth_shading $1;
#P toggle 358 539 15 0;
#P message 358 562 90 9109513 lighting_enable $1;
#P newex 238 324 71 9109513 prepend shape;
#P user ubumenu 238 299 72 9109513 0 1 1 0;
#X add sphere;
#X add torus;
#X add cylinder;
#X add opencylinder;
#X add cube;
#X add opencube;
#X add plane;
#X add circle;
#X prefix_set 0 0
0;
#P toggle 935 17 15 0;
#P message 935 38 52 9109513 floating $1;
#P message 443 0 26 9109513 stop;
#P message 413 0 27 9109513 start;
#P message 506 0 44 9109513 soc mee;
#P message 383 0 26 9109513 read;
#P newex 421 31 55 9109513 jit.qt.movie;
#P flonum 108 162 35 9 0 0 0 139 0 0 0 221 221 221 222 222 222 0 0 0;
#P newex 88 184 28 9109513 *~ 1.;
#P newex 85 134 59 9109513 spigot~ mee;
#P newex 375 377 156 9109513 jit.slide @slide_up 3 @slide_down 3;
#P newex 132 754 181 9109513 jit.gl.handle me @inherit_transform 1;
#P flonum 315 452 35 9 0 0 0 139 0 0 0 221 221 221 222 222 222 0 0 0;
#P newex 244 488 99 9109513 jit.op @op * @val 3;
#P newex 244 435 64 9109513 jit.op @op +;
#P newex 240 513 60 9109513 jit.pack 3;
#P newex 373 317 147 9109513 jit.scanwrap 1 float32 20 20;
#P newex 239 373 64 9109513 jit.unpack 3;
#P newex 239 352 242 9109513 jit.gl.gridshape me @shape plane @matrixoutput 1;
#P toggle 1049 17 15 0;
#P newex 1010 16 35 9109513 sel 27;
#P message 1049 35 68 9109513 fullscreen $1;
#P newex 935 63 151 9109513 jit.window me @depthbuffer 1;
#P newex 965 16 40 9109513 key;
#P number 31 45 35 9 0 0 0 139 0 0 0 221 221 221 222 222 222 0 0 0;
#P toggle 11 46 15 0;
#P newex 11 69 55 9109513 qmetro 20;
#P newex 18 797 174 9109513 jit.gl.render me @erase_color 1. 1. 1. 1.;
#P newex 240 604 155 9109513 jit.gl.mesh me @poly_mode 1 1;
#P user jit.pwindow 238 275 154 18 0 1 0 0 1 0;
#P newex 239 192 33 9109513 edge~;
#P newex 239 168 29 9109513 < ~ 0.;
#P newex 236 141 33 9109513 delta~;
#P newex 239 220 185 9109513 jit.matrix amplituder 1 float32 512 1;
#P newex 90 273 124 9109513 jit.poke~ amplituder 1 0;
#P newex 88 241 60 9109513 cartopol~;
#P newex 88 210 87 9109513 fft~ 512 512 0;
#P window linecount 2;
#P comment 256 244 100 9109513 amplitude values come out here;
#P connect 28 0 61 0;
#P connect 12 0 11 0;
#P connect 11 0 53 0;
#P connect 53 0 10 0;
#P connect 26 0 10 0;
#P connect 53 2 10 0;
#P connect 53 3 10 0;
#P connect 28 1 61 1;
#P connect 13 0 11 1;
#P connect 28 0 29 0;
#P connect 28 0 1 0;
#P connect 1 0 2 0;
#P connect 2 0 3 0;
#P connect 30 0 29 1;
#P connect 66 0 26 0;
#P connect 64 0 26 0;
#P connect 1 1 2 1;
#P connect 1 2 3 1;
#P connect 1 2 5 0;
#P fasten 38 1 39 0 274 319 243 319;
#P connect 5 0 6 0;
#P connect 6 0 7 0;
#P connect 7 0 4 0;
#P connect 4 0 8 0;
#P connect 39 0 19 0;
#P connect 19 0 20 0;
#P connect 20 0 22 0;
#P connect 65 0 9 0;
#P connect 63 0 9 0;
#P connect 22 0 9 0;
#P connect 42 0 9 0;
#P connect 40 0 9 0;
#P connect 44 0 9 0;
#P connect 20 2 23 0;
#P connect 51 0 24 0;
#P connect 50 0 24 0;
#P connect 49 0 24 0;
#P connect 23 0 24 0;
#P connect 43 0 42 0;
#P connect 20 1 22 1;
#P connect 22 0 9 2;
#P connect 67 0 66 0;
#P connect 24 0 22 2;
#P connect 27 0 23 1;
#P connect 25 0 24 1;
#P connect 41 0 40 0;
#P connect 4 0 21 0;
#P connect 21 0 27 0;
#P connect 52 1 49 0;
#P connect 32 0 31 0;
#P connect 33 0 31 0;
#P connect 34 0 31 0;
#P connect 35 0 31 0;
#P fasten 48 0 45 0 522 530 501 530;
#P connect 45 0 44 1;
#P fasten 48 0 46 0 522 531 542 531;
#P connect 46 0 44 2;
#P fasten 62 1 63 0 595 556 567 556;
#P fasten 56 0 55 0 631 134 631 134;
#P connect 53 1 55 0;
#P connect 55 0 54 0;
#P connect 53 0 54 0;
#P connect 54 0 57 0;
#P connect 28 0 58 0;
#P connect 59 0 58 0;
#P connect 60 0 58 0;
#P connect 28 1 58 1;
#P connect 57 0 58 2;
#P connect 37 0 36 0;
#P connect 36 0 15 0;
#P fasten 16 0 15 0 1054 12 940 12;
#P fasten 14 0 17 0 970 35 1007 35 1007 14 1015 14;
#P fasten 17 0 18 0 1015 34 1046 34 1046 14 1054 14;
#P connect 18 0 16 0;
#P pop;

#35361
Jan 15, 2008 at 1:11pm

I personally avoid spigot~. I prefer to import the audio of a movie to a buffer~ and then use the phase output of groove~ to drive jit.qt.movie.

To record the audio I can then use sfrecord~ and to record the video I use jit.qt.record. Then I add the two tracks into one movie with jit.qt.movie’s edit commands.

Mattijs

#120460

You must be logged in to reply to this topic.