seek developer - quickly !!!


    May 08 2006 | 12:00 pm
    Hello,
    Otra, a French collective, looks for a developer max/msp to realize a patch which will be used for a performance / installation. If you can help us, please send to us, an estimate of cost has the following address: maxence.me@wanadoo.fr
    Here is the specifications:
    Cadavre exquis Patch audio
    recording :
    5 buttons allow to throw(launch) and to stop a recording limited to 3 seconds. The files of recording are stored in 5 specific directories in every button. The files of recording are so appointed: Button n°1, recording in file "rec_1", name of file: "soundfile_1_xxx.wav" Button n°2, recording in file "rec_2", name of file: "soundfile_2_xxx.wav" Button n°3, recording in file "rec_3", name of file: "soundfile_3_xxx.wav" Etc. …
    Playing :
    All the process of reading is automatic. A sound is chosen aléatoirement in the file n°1 to be is read, when the reading of this sound is ended, a sound chooses aléatoirement in the file n°2 is read, so following …
    PLAY / rec_1 / soundfile_1_xxx.wav Then PLAY / rec_2 / soundfile_2_xxx.wav Then PLAY / rec_3 / soundfile_3_xxx.wav Then PLAY / rec_4 / soundfile_4_xxx.wav Then PLAY / rec_5 / soundfile_5_xxx.wav Then PLAY / rec_1 / soundfile_1_xxx.wav Etc. …
    The result of this reproducing chain represents a channel of diffusion The engine of diffusion must be able to generate 3 to 5 channels in reading. Each channel must be able to be read with a shift and to assign to panoramic, adjustment of volume and output channel of chart sound.
    Interface
    The patch must have a graphic interface “full screen” representing the 5 buttons of recording starting with the mouse or in midday.
    Sorry for my bad english, if you have a question, send by email to my adress : maxence.me@wanadoo.fr
    Thanks Maxence Mercier Collectif Otra
    in french Cadavre exquis Patch audio
    Enregistrement
    5 boutons permettent de lancer et de stopper un enregistrement limité à 3 secondes. Les fichiers d’enregistrement sont stockés dans 5 répertoires spécifiques à chaque bouton. Les fichiers d’enregistrement sont nommés ainsi :
    Bouton n°1, enregistrement dans dossier « rec_1 », nom de fichier : « soundfile_1_xxx.wav » Bouton n°2, enregistrement dans dossier « rec_2 », nom de fichier : « soundfile_2_xxx.wav » Bouton n°3, enregistrement dans dossier « rec_3 », nom de fichier : « soundfile_3_xxx.wav » Etc…
    Lecture
    Tout le processus de lecture est automatique. Un son est choisi aléatoirement dans le dossier n°1 pour être est lu, quand la lecture de ce son est terminée, un son choisit aléatoirement dans le dossier n°2 est lu , ainsi de suite…
    PLAY /rec_1/soundfile_1_xxx.wav puis PLAY /rec_2/soundfile_2_xxx.wav puis PLAY /rec_3/soundfile_3_xxx.wav puis PLAY /rec_4/soundfile_4_xxx.wav puis PLAY /rec_5/soundfile_5_xxx.wav puis PLAY /rec_1/soundfile_1_xxx.wav Etc…
    Le résultat de cette chaîne de lecture représente un canal de diffusion Le moteur de diffusion doit pouvoir générer 3 à 5 canaux en lecture. Chaque canal doit pouvoir être lu avec un décalage et affecter à un panoramique, réglage de volume et canal de sortie de carte son.
    Interface
    Le patch doit avoir une interface graphique « plein écran » représentant les 5 boutons d’enregistrement se déclenchant à la souris ou en midi.